www.hullygully.nl

WWW.HULLYGULLY.NL

WWW.HULLYGULLY.NL NIEUWS

28 februari 2007

Walibi World Zet Strategie voort en bouwt aan de toekomst

WALIBI WORLD ZET STRATEGIE VOORT EN BOUWT AAN DE TOEKOMST - Biddinghuizen, 28 februari 2007- Over iets meer dan een maand opent Walibi World, op 6 april, weer haar poorten. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan de plannen voor het nieuwe seizoen. Onderdeel van deze plannen is de komst van een aantal nieuwe shows en de verhuizing van de trein van La Via Volta. Hiermee zet Walibi World haar strategie, om een betere balans in attracties voor jong en oud te realiseren, voort. Om de perfecte mix in aanbod voor jong en oud te creŽren werden er de afgelopen twee seizoenen nieuwe attracties, shows en evenementen toegevoegd en een aantal thrillattracties weggehaald. Ook dit seizoen wordt deze strategie voortgezet. Walibi World zal daarom afscheid nemen van "Sherwood Revenge", die eigendom wordt van Mer de Sable in Frankrijk. Daarnaast zal in mei van dit jaar de trein van "La Via Volta" verhuizen naar Pleasure Wood Hills in Groot-BrittanniŽ. Fans van La Via Volta kunnen dus uitsluitend in april nog in eigen land genieten van deze achtbaan. De parken waar deze attracties naartoe verhuizen zijn beiden onderdeel van dezelfde overkoepelende organisatie "Compagnie des Alpes". Het komende seizoen zal Walibi World vooral investeren in meer entertainment in het park. Er komt een interactieve levende fontein. Deze fontein, die in Amerikaanse parken al een enorme hit is, zal voorbijgangers op humoristische en verrassende wijze aanspreken, letterlijk en figuurlijk. De succesvolle evenementen New Year's Eve en Halloween worden uitgebreid met extra avonden. Daarnaast wordt er hard gewerkt aan een aantal nieuwe shows. Het resultaat, van deze betere mix in aanbod, begint steeds duidelijker te worden. Het aandeel tieners en families met kinderen, die het park bezoeken, is ondertussen nagenoeg gelijk. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de waardering voor het park is gestegen. Met name de sfeer, de variŽteit aan attracties, het aantal attracties ťn de vriendelijkheid van de medewerkers scoren hoog. Walibi World zal deze nieuwe strategie dan ook de komende jaren blijven voortzetten.

Bron : Persbericht Walibiworld

Terug