www.hullygully.nl

WWW.HULLYGULLY.NL

WWW.HULLYGULLY.NL NIEUWS

12 Maart 2008

4 Nieuwe attracties voor Plopsa Coo

Vanaf 22 maart 2008 verwelkomt Plopsa Coo de bezoekers met 4 nieuwe attracties: de Vliegende Fietsen, de Octopus, het Labyrint van Samson&Gert en de Konijntjes. Bovendien investeerde Plopsa Coo in een vernieuwde inkomzone. De totale investering in het Waalse Plopsa-park bedraagt2,5 miljoen euro.

4 nieuwe attracties

De Konijntjes - De allerkleinsten kunnen zich uitleven op de Konijntjes. Deze kopie van de populaire attractie uit De Panne neemt de kinderen, eventueel samen met een volwassen begeleider mee voor een ritje op de rug van de Konijntjes.

Het Labyrint van Samson&Gert - Het aanbod familieattracties wordt uitgebreid met het Labyrint van Samson&Gert. Dit wordt niet zomaar een doolhof maar een interactieve attractie met proeven om de poorten te openen.

De Octopus Een klassieker die ook in Plopsa Coo niet mag ontbreken. De bezoekers worden in het rond gezwierd. Kriebels gegarandeerd.

De Vliegende Fietsen Als laatste komt ook Mega Mindy aan bod. Deze superheldin van Studio 100 krijgt in Plopsa Coo haar eigen attractie: “De Vliegende Fietsen”. Hoe harder de bezoekers trappen, hoe hoger ze vliegen!

Uitbreiding capaciteit - Naast deze nieuwe attracties besteedde Plopsa Coo ook aandacht aan het verhogen van de capaciteit van de populaire attracties: de Bobsleebaan en de Zetellift. Met deze nieuwe en vernieuwde attracties verhoogt Plopsa Coo zijn capaciteit en het comfort van de bezoekers. En is Plopsa Coo helemaal klaar voor het nieuwe seizoen.

Vernieuwde inkom - Plopsa Coo investeert dit jaar niet alleen in nieuwe attracties. Er is ook geïnvesteerd in het vernieuwen van de inkomzone. Na het gezellige Dorpsplein in de stijl van Vieux Coo vorig jaar, gaat de upgrading van Plopsa Coo dit jaar verder. De volledige inkomzone krijgt een Plopsa-stempel. De stijlvolle decoratie wordt tot in de kleinste details afgewerkt wat voor een geïntegreerde thematisering zorgt die de bezoekers al van bij de entree betovert. Tijdens de wintermaanden werden maar liefst 180.000 klinkers gelegd! Verder zorgen 7 nieuwe kassahuisjes op de toegangsbrug voor een vlotte doorstroming op drukke dagen.

Plopsa Coo investeert dit jaar 2,5 miljoen euro. Het park start het nieuwe seizoen op zaterdag 22 maart 2008. Vorig jaar ontving het park 330.000 bezoekers, een ruime verdubbeling met de 150.000 bezoekers die het vroegere Télécoo jaarlijks over de vloer kreeg.

Tickets - De toeristische site Plopsa Coo is gratis toegankelijk. De attracties afzonderlijk zijn te betalen. Het tarief verschilt per attractie. Bezoekers kunnen hiervoor een Puntenkaart kopen. Een all-in ticket biedt de bezoekers de gelegenheid een hele dag te genieten van alle attracties. Dit all-in ticket voor kinderen vanaf 1 meter en volwassenen kost 19,00 euro in het laagseizoen en 20,00 euro in het hoogseizoen. Kinderen tussen 85 cm en 1 m betalen 5,00 euro. Tickets beschikbaar via www.plopsa.be aan het voordeeltarief van 17,00 euro.

Plopsa, de themaparkdivisie binnen Studio 100, baat 3 parken uit: het themapark Plopsaland De Panne, het overdekte themapark Plopsa Indoor Hasselt en de toeristische site Plopsa Coo. In 2009 opent Plopsa Indoor Coevorden, de eerste Nederlandse vestiging van Plopsa. De Plopsa-parken combineren de magie van de Studio 100-figuren met het plezier van vele topattracties in een unieke omgeving. Naast de Plopsa-parken behoren ook de Plopsa Winkels in Wijnegem en Hasselt tot de Plopsa-groep.

Bron : Persbericht : Plopsa
.

Terug